Opis działań

W ofer­cie firmy “Z pieca rodem” znaj­du­je się na sta­łe ok. 40 ga­tun­ków pie­czy­wa, se­zo­no­we cia­sta, słod­kie buł­ki i cia­stecz­ka oraz tor­ty na za­mó­wie­nie.

Przygodę z tym „smakowitym” klientem rozpoczęliśmy od analizy dotychczasowego wizerunku. Marka zgłosiła się do nas w celu poprawy negatywnego wizerunku w Internecie. W sieci pojawiało się wiele negatywnych opinii i komentarzy internautów, które pozostawały bez reakcji marki.

Social media

Aby pozostać w kontakcie z odbiorcami uruchomiliśmy kanały na dwóch platformach społecznościowych takich jak: Facebook i Instagram. W komunikacji z internautami wykorzystaliśmy zdjęcia z autorskich sesji zdjęciowych i zgodnie z założeniami skupialiśmy się na edukowaniu odbiorców. W komunikacji położyliśmy nacisk na naturalne produkty używane do wypieków mi tradycyjne receptury.  W relacjach z internautami pełniliśmy rolę centrum obsługi klienta.

Podkreśliliśmy te cechy marki, które ją wyróżniają na tle branży – m.in. wcześnie serwowane śniadania oraz zestawy lunch’owe.

 

Strona www

Na podstawie opracowanej strategii stworzyliśmy od zera stronę internetową. Uwzględniała ona założenia spójnego key visual (wspólny wizerunek marki w Internecie) prezentowała pełną ofertę produktów i usług, a także lokalizacje sklepów.

Strategia marketingowa

Dla sieci piekarni i cukierni „Z pieca rodem” opracowaliśmy strategię komunikacji, Określiliśmy cele, grupy docelowe, konkurencję, słabe i mocne strony, a przede wszystkim zdefiniowaliśmy wyróżniki marki (USP) i insight konsumencki.

Na tej podstawie wskazaliśmy kanały dystrybucji – w obszarze offline i online. Bardzo ważnym elementem naszej narracji było edukowanie mieszkańców o jakości wyrobów (pieczywo wypiekane z surowego, świeżo wyrabianego ciasta) oraz ekspozycja śniadań w lokalach „Z pieca rodem”.

Key Visual

Pracę nad ociepleniem wizerunku rozpoczęliśmy od przygotowania Key Visualu, w tym ikonografii oraz narzędzi do komunikacji zewnętrznej.

Barwy żółte – ze względu na kolorystykę przewodnią logo firmy + czarne tła i wykończenie jako elementy marki premium.

Fonty – zaokrąglone i nowoczesne oddające charakter firmy i skojarzenia z pieczywem, głównym produktem klienta.

Podsumowanie / Efekty

  • Reklamacje w wiadomościach: 10 / miesiąc
  • Komentarze: 120 / miesiąc, w tym 15 reklamacyjnych
  • Publikacja postów: 16 + relacje / miesiąc
  • Generowanie, przygotowywanie i analiza raportów: 1 / miesiąc
  • 10 darmowych artykułów na platformie NaszeMiasto.pl
  • 11 Sesji zdjęciowych
  • 9 Kampanii płatnych Facebook ADS
  • 72 zrealizowane kreacje graficzne