Opis działań
W ofercie firmy “Z pieca rodem” znajduje się na stałe ok. 40 gatunków pieczywa, sezonowe ciasta, słodkie bułki i ciasteczka oraz torty na zamówienie.
Przygodę z tym „smakowitym” klientem rozpoczęliśmy od analizy dotychczasowego wizerunku. Marka zgłosiła się do nas w celu poprawy negatywnego wizerunku w Internecie. W sieci pojawiało się wiele negatywnych opinii i komentarzy internautów, które pozostawały bez reakcji marki.
Social media
Aby pozostać w kontakcie z odbiorcami uruchomiliśmy kanały na dwóch platformach społecznościowych takich jak: Facebook i Instagram. W komunikacji z internautami wykorzystaliśmy zdjęcia z autorskich sesji zdjęciowych i zgodnie z założeniami skupialiśmy się na edukowaniu odbiorców. W komunikacji położyliśmy nacisk na naturalne produkty używane do wypieków mi tradycyjne receptury. W relacjach z internautami pełniliśmy rolę centrum obsługi klienta.
Podkreśliliśmy te cechy marki, które ją wyróżniają na tle branży – m.in. wcześnie serwowane śniadania oraz zestawy lunch’owe.
Strona www
Na podstawie opracowanej strategii stworzyliśmy od zera stronę internetową. Uwzględniała ona założenia spójnego key visual (wspólny wizerunek marki w Internecie) prezentowała pełną ofertę produktów i usług, a także lokalizacje sklepów.
Strategia marketingowa
Dla sieci piekarni i cukierni „Z pieca rodem” opracowaliśmy strategię komunikacji, Określiliśmy cele, grupy docelowe, konkurencję, słabe i mocne strony, a przede wszystkim zdefiniowaliśmy wyróżniki marki (USP) i insight konsumencki.
Na tej podstawie wskazaliśmy kanały dystrybucji – w obszarze offline i online. Bardzo ważnym elementem naszej narracji było edukowanie mieszkańców o jakości wyrobów (pieczywo wypiekane z surowego, świeżo wyrabianego ciasta) oraz ekspozycja śniadań w lokalach „Z pieca rodem”.
Key Visual
Pracę nad ociepleniem wizerunku rozpoczęliśmy od przygotowania Key Visualu, w tym ikonografii oraz narzędzi do komunikacji zewnętrznej.
Barwy żółte – ze względu na kolorystykę przewodnią logo firmy + czarne tła i wykończenie jako elementy marki premium.
Fonty – zaokrąglone i nowoczesne oddające charakter firmy i skojarzenia z pieczywem, głównym produktem klienta.
Podsumowanie / Efekty
- Reklamacje w wiadomościach: 10 / miesiąc
- Komentarze: 120 / miesiąc, w tym 15 reklamacyjnych
- Publikacja postów: 16 + relacje / miesiąc
- Generowanie, przygotowywanie i analiza raportów: 1 / miesiąc
- 10 darmowych artykułów na platformie NaszeMiasto.pl
- 11 Sesji zdjęciowych
- 9 Kampanii płatnych Facebook ADS
- 72 zrealizowane kreacje graficzne